Zupčasti remeni su potrošni dijelovi. Oni se u sklopu inspekcijskog servisa podvrgavaju provjeri i u slučaju potrebe mijenjaju.
Budući da su zupčasti remeni stalno izloženi velikom opterećenju, tijekom zamjene zupčastog remena trebali biste uložiti u kvalitetu SEAT originalnih dijelova i stručnu ugradnju koju provode školovani SEAT tehničari. Naime, puknuće može uzrokovati štetu na motoru.
Ovisno o modelu, motoru i uvjetima korištenja primjenjuju se ili fiksni intervali zamjene ili ispitni intervali prema proizvođačevim specifikacijama. Fiksni intervali zamjene većinom ovise o kilometraži i mogu iznositi između 60.000 km i 210.000 km. Zupčasti remeni u benzinskim motorima često se podvrgavaju ispitnim intervalima, odnosno tehničar u sklopu inspekcijskog servisa utvrđuje je li potrebna zamjena.
Za točne informacije o svom modelu obratite se jednoj od naših SEAT poslovnica.
Zupčasti remen vaše SEAT Alhambre, vašeg Leona, vaše Ibize prenosi snagu koljenastog vratila na bregasto vratilo. Na taj se način otvaraju i zatvaraju ventili motora. Smjesa goriva i zraka dolazi do komore za izgaranje, sagorijeva i pokreće klipove. Zupčasti remen često pogoni i vodenu pumpu.
Stari ili jako istrošeni zupčasti remen može puknuti i uzrokovati štetu na motoru. Razlog: regulacija ventila motora gubi ritam i klip udara u ventil poput metka (često brzinom od 15 m/s). U takvom slučaju uglavnom se mora zamijeniti cijela glava cilindara.
Pogrešno montiran zupčasti remen nanosi štetu motoru. Usto je zamjena komplicirana i zahtjevna. Zupčanici i vodeći kotači moraju se savršeno usmjeriti, a zupčasti remen ispravno zategnuti. Vodena pumpa, zatezna i zakretna remenica trebale bi se istovremeno zamijeniti. Osim ogromnog stručnog znanja potrebni su i specijalni alati. Vaša SEAT poslovnica rado će vas savjetovati!