Diskovi kočnice su potrošni dijelovi vašeg kočionog sustava izloženim velikim opterećenjima i stoga bi se trebali redovito mijenjati. Zahvaljujući SEAT paketima pogodnosti dobit ćete vrhunsku kvalitetu po akcijskoj cijeni. Pouzdajte se pri zamjeni kočnica na svom SEAT modelu u stručnu ugradnju koju jamče naši školovani SEAT stručnjaci.
Troškovi i opseg radova kod pojedinog zahvata ravnaju se prema tome koji je dio kočnice pogođen. Tako se potrošni dijelovi poput kočionih obloga mogu puno brže i povoljnije zamijeniti nego na primjer kočiona čeljust.
Ako je vaš SEAT stariji od 4 godine, zahvaljujući SEAT paketima pogodnosti moći ćete stvarno dobro uštedjeti kod zamjene kočnica svoje Ibize, Atece, svog Leona i drugih modela! Nije bitno treba li zamijeniti kočione obloge, kočione čeljusti ili diskove kočnice – SEAT nudi svim kupcima odgovarajući paket pogodnosti po povoljnoj cijeni.
SEAT originalne kočnice specijalno se provjeravaju za svaki pojedini SEAT model (Ibizu, Atecu, Leon itd.). Zahvaljujući profesionalnoj ugradnji koju će provesti školovani zaposlenici SEAT servisa, SEAT originalne kočnice nude brojne prednosti!
Ako ustanovite da kočnice vašeg vozila više ne funkcioniraju besprijekorno, preporučujemo vam da što brže potražite SEAT servisnu radionicu kako biste izbjegli bilo koji rizik u pogledu sigurnosti u vožnji. SEAT stručnjak detaljno će pregledati štetu i zatim vas obavijestiti o mogućnosti popravka ili potrebnoj zamjeni određenog dijela kočnica.
U nastavku donosimo pregled mogućih šteta koje mogu nastati na kočionom sustavu.
Najčešća su šteta koja nastaje na kočionim sustavima. Kočione obloge izrađene su tako da cvile kada su previše istrošene. Kako bi se generirao ovakav zvuk upozorenja, u kočionoj su gumi integrirani metalni zatici. Ako se obloga istroši, metalni se zatici trljaju o diskove kočnice i tako stvaraju dotični zvuk. Kada čujete taj zvuk, trebali biste što prije potražiti SEAT servisnu radionicu. Nova vozila k tomu raspolažu indikatorom istrošenosti koji će zasvijetliti kada treba zamijeniti kočione obloge.
Kako raste trošenje kočnica, tako se smanjuje razina kočione tekućine. Ako ona dostigne minimalnu razinu, potrebno ju je doliti.
Čak i tvrđi diskovi kočnice istrošit će se u nekom trenutku i trebat će ih zamijeniti.
Načelno je svaki dio kočionog sustava potrošni dio. U konačnici je kočnica stalno izložena velikom opterećenju. Kod dijelova kao što je kočiona čeljust popravak iziskuje dosta vremena, ali se i provodi vrlo rijetko.
Ako vozilo često i dugo stoji na otvorenom neovisno o tome kakvo je vrijeme, može se stvoriti hrđa. Hrđa se uobičajenim kočenjem može ponovno ukloniti do određenog stupnja. Kako bi se uklonila veća zaprljanja ili hrđa, trebalo bi češće snažno pritisnuti kočnicu kad to situacija u prometu dopušta.
Ako kočione obloge cvile ili zasvijetli kontrolna žaruljica, to je jasan znak da nešto ne štima s kočnicama i da treba potražiti servisnu radionicu. Ako vozilo povlači u stranu, bilo tijekom pritiskanja kočnice ili bez pritiskanja, to također može upućivati na neispravnu ili blokiranu kočnicu. Osim toga, postoji još korisnih testova koji mogu pomoći u utvrđivanju problema.
Pumpajte nekoliko puta i pritišćite papučicu kočnice oko 30 sekundi. Trebali biste osjetiti otpor, a papučica ne bi nipošto smjela popustiti. Ako ipak dođe do toga, znači da se radi o potencijalnom zraku ili propuštanju u kočionom sustavu.
Kada je ručna kočnica povučena, vozilo se može pomicati s mjesta vrlo teško i sporo. Ovo svakako testirajte na vrlo kratko vrijeme!
Pritisnite papučicu kočnice i pokrenite motor, pritom papučica mora svakako popustiti.
Kontrolne žaruljice moraju zasvijetliti pri pokretanju motora i potom se ponovno ugasiti. Provjera ABS sustava može se provesti uz odgovarajuću situaciju u prometu (bez ugrožavanja drugih sudionika u prometu!) tako da se izvrši maksimalno kočenje, najbolje na skliskoj podlozi. Pritom papučica kočnice mora jasno vibrirati.