SEAT originalne kočnice specijalno se provjeravaju za svaki pojedini SEAT model. Zahvaljujući profesionalnoj ugradnji koju će provesti školovani zaposlenici SEAT servisa, SEAT originalne kočnice nude brojne prednosti!
Kočione obloge sastavni su dio kočione čeljusti i dio kočnice koji se najbrže troši. One su smještene na unutrašnjoj strani kočione čeljusti i tijekom kočenja pritišću disk kočnice, čime nastaje trenje i smanjuje se brzina vozila.
Danas je gotovo svako motorno vozilo opremljeno disk kočnicama. Diskovi kočnice zajedno s kočionim oblogama osiguravaju učinak kočenja. Metalni diskovi spojeni su s kotačima i okreću se zajedno s gumama. Budući da su diskovi kočnice izrađeni od metala, a kočione obloge od mekšeg materijala, obloge su te koje se češće moraju mijenjati. Sportska vozila u međuvremenu imaju karbonske diskove kočnice koji se odlikuju posebnom tvrdoćom. Ako su diskovi kočnice vrlo tvrdi, onda i kočione obloge mogu biti izrađene od nešto tvrđeg materijala, čime se smanjuje trošenje.
Kočiona tekućina ima važnu ulogu u kočenju i trebala bi se redovito provjeravati. S vremenom kočiona tekućina upija vodu iz okolnog zraka, pa se njezin učinak smanjuje. Ta voda može između ostaloga uzrokovati štete uslijed korozije, zbog čega bi SEAT stručnjaci trebali mijenjati kočionu tekućinu u redovitim intervalima. U sklopu servisa kočnica vaš SEAT stručnjak trebao bi također provjeriti vrelište kočione tekućine.
Ako ustanovite da kočnice vašeg vozila više ne funkcioniraju besprijekorno, preporučuje se da što brže potražite SEAT servisnu radionicu kako biste izbjegli bilo koji rizik u pogledu sigurnosti u vožnji. S ponešto stručnog iskustva možete sami utvrditi očite neispravnosti na kočionom sustavu. Međutim, jednostavnije je potražiti SEAT stručnjaka koji će istodobno moći izvršiti sve popravke i eventualno potrebnu zamjenu pogođenih dijelova. Je li moguć popravak ili je pak neophodna zamjena, ovisi o dotičnom oštećenju. U slučaju istrošenosti nužna je zamjena. Troškovi i opseg radova kod pojedinog zahvata ravnaju se prema tome koji je dio kočnice pogođen. Tako se potrošni dijelovi poput kočionih obloga mogu puno brže i povoljnije zamijeniti nego na primjer kočiona čeljust.
Ako kočione obloge cvile ili zasvijetli kontrolna žaruljica, to je jasan znak da nešto ne štima s kočnicama i da treba potražiti servisnu radionicu. Ako vozilo povlači u stranu, bilo tijekom pritiskanja kočnice ili bez pritiskanja, to također može upućivati na neispravnu ili blokiranu kočnicu. Osim toga, postoji još korisnih testova koji mogu pomoći u utvrđivanju problema.
Pumpajte nekoliko puta i pritišćite papučicu kočnice oko 30 sekundi. Trebali biste osjetiti otpor, a papučica ne bi nipošto smjela popustiti. Ako ipak dođe do toga, znači da se radi o potencijalnom zraku ili propuštanju u kočionom sustavu.
Kada je ručna kočnica povučena, vozilo se može pomicati s mjesta vrlo teško i sporo. Ovo svakako testirajte na vrlo kratko vrijeme!
Pritisnite papučicu kočnice i pokrenite motor, pritom papučica mora svakako popustiti.
Kontrolne žaruljice moraju zasvijetliti pri pokretanju motora i potom se ponovno ugasiti. Provjera ABS sustava može se provesti uz odgovarajuću situaciju u prometu (bez ugrožavanja drugih sudionika u prometu!) tako da se izvrši maksimalno kočenje, najbolje na skliskoj podlozi. Pritom papučica kočnice mora jasno vibrirati.