Original SEAT Kvaliteta

SEAT Originalne kočnice

Uz kočione pločice, kočioni diskovi su najpodložniji habanju u kočionom sustavu. Vjerujte originalnoj SEAT kvaliteti i profesionalnoj montaži od strane naših obučenih SEAT stručnjaka.

Kvaliteta i sigurnost

Originalne kočnice

SEAT originalne kočnice specijalno se provjeravaju za svaki pojedini SEAT model. Zahvaljujući profesionalnoj ugradnji koju će provesti školovani zaposlenici SEAT servisa, SEAT originalne kočnice nude brojne prednosti!

  • Izvanredan koeficijent trenja između diska i obloge. Zahvaljujući njemu skraćivanje puta kočenja
  • Izvrstan učinak i pri višestrukom snažnom kočenju
  • Tiho i mirno – temperaturna neosjetljivost i pri temperaturama do 800° C
  • Jednak učinak kočenja u oba smjera vrtnje diska kočnice
  • Odlična sposobnost samočišćenja
Kočione obloge

Kočione obloge sastavni su dio kočione čeljusti i dio kočnice koji se najbrže troši. One su smještene na unutrašnjoj strani kočione čeljusti i tijekom kočenja pritišću disk kočnice, čime nastaje trenje i smanjuje se brzina vozila.

Diskovi kočnice

Danas je gotovo svako motorno vozilo opremljeno disk kočnicama. Diskovi kočnice zajedno s kočionim oblogama osiguravaju učinak kočenja. Metalni diskovi spojeni su s kotačima i okreću se zajedno s gumama. Budući da su diskovi kočnice izrađeni od metala, a kočione obloge od mekšeg materijala, obloge su te koje se češće moraju mijenjati. Sportska vozila u međuvremenu imaju karbonske diskove kočnice koji se odlikuju posebnom tvrdoćom. Ako su diskovi kočnice vrlo tvrdi, onda i kočione obloge mogu biti izrađene od nešto tvrđeg materijala, čime se smanjuje trošenje.

Kočiona tekućina

Kočiona tekućina ima važnu ulogu u kočenju i trebala bi se redovito provjeravati. S vremenom kočiona tekućina upija vodu iz okolnog zraka, pa se njezin učinak smanjuje. Ta voda može između ostaloga uzrokovati štete uslijed korozije, zbog čega bi SEAT stručnjaci trebali mijenjati kočionu tekućinu u redovitim intervalima. U sklopu servisa kočnica vaš SEAT stručnjak trebao bi također provjeriti vrelište kočione tekućine.

Za optimalnu sigurnost u vožnji

Popravak ili zamjena kočnica

Ako ustanovite da kočnice vašeg vozila više ne funkcioniraju besprijekorno, preporučuje se da što brže potražite SEAT servisnu radionicu kako biste izbjegli bilo koji rizik u pogledu sigurnosti u vožnji. S ponešto stručnog iskustva možete sami utvrditi očite neispravnosti na kočionom sustavu. Međutim, jednostavnije je potražiti SEAT stručnjaka koji će istodobno moći izvršiti sve popravke i eventualno potrebnu zamjenu pogođenih dijelova. Je li moguć popravak ili je pak neophodna zamjena, ovisi o dotičnom oštećenju. U slučaju istrošenosti nužna je zamjena. Troškovi i opseg radova kod pojedinog zahvata ravnaju se prema tome koji je dio kočnice pogođen. Tako se potrošni dijelovi poput kočionih obloga mogu puno brže i povoljnije zamijeniti nego na primjer kočiona čeljust.

Kompletne ponude izrađene po mjeri

SEAT paketi pogodnosti

Popravak se još isplati i na starijim SEAT modelima: SEAT paketi pogodnosti nude kompletne ponude izrađene po mjeri vašeg vozila starijeg od 4 godine.

Moguće štete na kočnicama

Vrste šteta na kočnicama

  • Istrošene kočione obloge: najčešća su šteta koja nastaje na kočionim sustavima. Kočione obloge izrađene su tako da cvile kada su previše istrošene. Kako bi se generirao ovakav zvuk upozorenja, u kočionoj su gumi integrirani metalni zatici. Ako se obloga istroši, metalni se zatici trljaju o diskove kočnice i tako stvaraju dotični zvuk. Kada čujete taj zvuk, trebali biste što prije potražiti SEAT servisnu radionicu. Nova vozila k tomu raspolažu indikatorom istrošenosti koji će zasvijetliti kada treba zamijeniti kočione obloge.
  • Kočiona tekućina: kako raste trošenje kočnica, tako se smanjuje razina kočione tekućine. Ako ona dostigne minimalnu razinu, potrebno ju je doliti.
  • Diskovi kočnice: čak i tvrđi diskovi kočnice istrošit će se u nekom trenutku i trebat će ih zamijeniti.
  • Kočiona čeljust: načelno je svaki dio kočionog sustava potrošni dio. U konačnici je kočnica stalno izložena velikom opterećenju. Kod dijelova kao što je kočiona čeljust popravak iziskuje dosta vremena, ali se i provodi vrlo rijetko.
  • Hrđa: ako vozilo često i dugo stoji na otvorenom neovisno o tome kakvo je vrijeme, može se stvoriti hrđa. Hrđa se uobičajenim kočenjem može ponovno ukloniti do određenog stupnja. Kako bi se uklonila veća zaprljanja ili hrđa, trebalo bi češće snažno pritisnuti kočnicu kad to situacija u prometu dopušta.

Korisni testovi

Testiranje kočnica

Ako kočione obloge cvile ili zasvijetli kontrolna žaruljica, to je jasan znak da nešto ne štima s kočnicama i da treba potražiti servisnu radionicu. Ako vozilo povlači u stranu, bilo tijekom pritiskanja kočnice ili bez pritiskanja, to također može upućivati na neispravnu ili blokiranu kočnicu. Osim toga, postoji još korisnih testova koji mogu pomoći u utvrđivanju problema.

Test kočnica u stanju mirovanja

Pumpajte nekoliko puta i pritišćite papučicu kočnice oko 30 sekundi. Trebali biste osjetiti otpor, a papučica ne bi nipošto smjela popustiti. Ako ipak dođe do toga, znači da se radi o potencijalnom zraku ili propuštanju u kočionom sustavu.

Testiranje ručne kočnice

Kada je ručna kočnica povučena, vozilo se može pomicati s mjesta vrlo teško i sporo. Ovo svakako testirajte na vrlo kratko vrijeme!

Testiranje pojačivača sile kočenja

Pritisnite papučicu kočnice i pokrenite motor, pritom papučica mora svakako popustiti.

Testiranje ABS/EPS sustava

Kontrolne žaruljice moraju zasvijetliti pri pokretanju motora i potom se ponovno ugasiti. Provjera ABS sustava može se provesti uz odgovarajuću situaciju u prometu (bez ugrožavanja drugih sudionika u prometu!) tako da se izvrši maksimalno kočenje, najbolje na skliskoj podlozi. Pritom papučica kočnice mora jasno vibrirati.