Ulja kao maziva igraju važnu ulogu u vozilu.
Maziva odvajaju dva tarna elementa koja se pomiču relativno blizu jedan pokraj drugoga. Ulje sprečava izravan kontakt, minimizira trenje i smanjuje trošenje. Ulje se kao mazivo nalazi u motoru, mjenjaču i diferencijalu.
Kvaliteta ulja ovisi o stupnju rafiniranosti baznog ulja i dodataka (aditiva). Zbog velikog opterećenja danas se često upotrebljavaju djelomično i potpuno sintetička ulja. Ona također omogućuju znatno produženje intervala između zamjena motornog ulja. Važna podjela dana je preko razreda viskoznosti (SAE = Society of Automotive Engineers). Viskoznost (žitkost) predstavlja mjeru unutrašnjeg trenja, odnosno otpor tečenju mazivog ulja. Danas na tržištu prevladavaju višegradacijska ulja koja omogućuju upotrebu kod većih razlika u vanjskoj temperaturi, pa su stoga prikladna za cjelogodišnju upotrebu.
Ona primjerice nose naziv kao što je 10W-40. Prva brojka informira o svojstvima rada zimi (npr. 10W od -20 °C). Druga brojka označava viskoznost pri 100° C. Što je druga brojka viša, to su bolja svojstva podmazivanja pri visokim temperaturama.
Uljni protok u motoru mora osigurati stalni sloj ulja na svim pomičnim mehaničkim dijelovima i na svim mjestima na kojima dolazi do trenja između dijelova motora. U konvencionalnim motorima osobnih vozila korito ulja je spremište motornog ulja koje cirkulira u uljnom optoku. Dok motor radi, uljna pumpa osigurava jednak tlak ulja u uljnom optoku. Osim toga, važan zadatak optoka ulja u motoru je hlađenje kućišta koljenastog vratila.