Kratko pojašnjenje

Sažete činjenice

  • Za primjenu reguliranog katalizatora neophodan je precizno doziran i varijabilan dovod goriva. Taj zahtjev može optimalno ispuniti samo ubrizgavanje s elektroničkim upravljanjem.
  • Sustavi ubrizgavanja u benzinskim motorima modernih vozila omogućuju pripremu smjese.
  • Kod izravnog ubrizgavanja dizela gorivo se ubrizgava neposredno u komoru za izgaranje.
  • Kod modernih dizelskih motora gorivo se ne ubrizgava uvijek odjednom u komoru za izgaranje, već se raspodjeljuje u do četiri pojedinačna ubrizgavanja.
  • Kod glavnog ubrizgavanja, kako mu samo ime već govori, u cilindar se dovodi veći dio goriva. Prije glavnog ubrizgavanja dolazi do predubrizgavanja. Naknadna faza ubrizgavanja zaključuje postupak ubrizgavanja.

Sustav ubrizgavanja

Sustavi ubrizgavanja u benzinskim motorima modernih vozila omogućuju pripremu smjese. Za primjenu reguliranog katalizatora neophodan je precizno doziran i varijabilan dovod goriva. Taj zahtjev može optimalno ispuniti samo ubrizgavanje s elektroničkim upravljanjem.

Glavno ubrizgavanje dozira gorivo preko brizgaljke za sve cilindre. Međutim, učinkovitije i ekonomičnije je multipoint ubrizgavanje (odnosno ubrizgavanje u više točaka).

Ovdje je za svaki cilindar odgovorna po jedna brizgaljka za doziranje goriva. Stvaranje smjese većinom se odvija neposredno ispred ventila za ubrizgavanje u usisnoj cijevi.

Elektronički regulirano ubrizgavanje goriva jamči optimalno stvaranje smjese u svakom cilindru. Tako se udovoljavaju zahtjevi u pogledu velike snage motora, povoljne potrošnje i dobrog ponašanja ispušnog sustava motora.

Multipoint ubrizgavanje, kakvo se upotrebljava u svim benzinskim modelima marke SEAT, taj cilj ispunjava individualnim stvaranjem smjese po cilindru, kojim se postižu vrlo miran rad i manje emisije štetnih tvari.

Izravno ubrizgavanje dizelskog goriva

Sustavi ubrizgavanja u benzinskim motorima modernih vozila omogućuju pripremu smjese. Za primjenu reguliranog katalizatora neophodan je precizno doziran i varijabilan dovod goriva. Taj zahtjev može optimalno ispuniti samo ubrizgavanje s elektroničkim upravljanjem.

Glavno ubrizgavanje dozira gorivo preko brizgaljke za sve cilindre. Međutim, učinkovitije i ekonomičnije je multipoint ubrizgavanje (odnosno ubrizgavanje u više točaka).

Ovdje je za svaki cilindar odgovorna po jedna brizgaljka za doziranje goriva. Stvaranje smjese većinom se odvija neposredno ispred ventila za ubrizgavanje u usisnoj cijevi.

Elektronički regulirano ubrizgavanje goriva jamči optimalno stvaranje smjese u svakom cilindru. Tako se udovoljavaju zahtjevi u pogledu velike snage motora, povoljne potrošnje i dobrog ponašanja ispušnog sustava motora.

Multipoint ubrizgavanje, kakvo se upotrebljava u svim benzinskim modelima marke SEAT, taj cilj ispunjava individualnim stvaranjem smjese po cilindru, kojim se postižu vrlo miran rad i manje emisije štetnih tvari.

Predubrizgavanje

Predubrizgavanje se odvija prije glavnog ubrizgavanja. Time se želi postići da proces izgaranja u dizelskom motoru „glatko“ protekne. Cilj je poboljšati miran rad i razvoj buke.

Glavno ubrizgavanje

Kod modernih dizelskih motora gorivo se ne ubrizgava uvijek odjednom u komoru za izgaranje, već se ovisno o broju okretaja i opterećenju ubrizgavanje raspodjeljuje u do četiri pojedinačna ubrizgavanja.

Kod glavnog ubrizgavanja, kako mu samo ime već govori, u cilindar se dovodi veći dio goriva. Prije glavnog ubrizgavanja dolazi do predubrizgavanja, dok takozvano naknadno ubrizgavanje zaključuje postupak ubrizgavanja.

Naknadno ubrizgavanje

Radi još učinkovitijeg izgaranja u motorima se primjenjuje ubrizgavanje u više točaka. Ovisno o broju okretaja i opterećenju motora moderni dizelski motori raspolažu predubrizgavanjem te glavnim i naknadnim ubrizgavanjem. Cilj naknadnog ubrizgavanja su dodatna optimizacija procesa izgaranja i smanjenje vrijednosti emisija.

Ovo bi vas također moglo zanimati...