Ispušni sustav služi za odvođenje i pročišćavanje ispušnih plinova nastalih tijekom izgaranja u cilindru. Ispušni sustav sastavljen je od sljedećih važnih komponenti:
Turbopunjači na ispušne plinove su najčešće upotrebljavani tipovi puhala u proizvodnji automobila.
Turbopunjači povećavaju protok zraka motora, a time i snagu, okretni moment te stupanj učinkovitosti uz jednak obujam. Turbopunjač na ispušne plinove sastavljen je od dviju turbina. Turbinsko kolo smješteno je u traktu ispušnih plinova i koristi njegovu energiju strujanja. Ono pogoni kompresorsko kolo spojeno preko vratila. Ovdje se usisni zrak komprimira na oko 1,2 bara nadtlaka. Zrak zagrijan kompresijom uglavnom se hladi preko hladnjaka zraka punjenja te se potom odvodi u komoru za izgaranje. Hladan zrak zauzima manji volumen od vrućeg. Tako u komoru za izgaranje dospijeva više kisika za sagorijevanje. Prije je povećanje snage bio glavni argument za turbopunjače, dok su to danas u prvom redu ušteda energije i smanjenje emisija, ali i protočnost. U dizelskim se motorima danas upotrebljavaju puhala čija se geometrija turbine mijenja s opterećenjem motora preko sklopa za pomicanje lopatica, takozvani turbopunjači s varijabilnom geometrijom turbine.
Ponašanje ispušnog sustava opisuje karakteristiku motora da tijekom rada regulira kvalitetu ispušnih plinova. Od uvođenja norme EURO 3 sva osobna vozila moraju raspolagati takozvanom onboard dijagnozom (EOBD = Euro Onboard Dijagnoza). EOBD nadzire sve komponente relevantne za pročišćavanje ispušnih plinova, primjerice lambda sondu i katalizator. U slučaju neispravne funkcije upozoravajuća žaruljica obavještava vozača da potraži servisnu radionicu.
Vidi također: