Otpor kotrljanja guma označava silu koja je potrebna za okretanje gume. Na otpor kotrljanja guma utječu različiti čimbenici. On ovisi o vrsti gume, njezinoj širini, obliku profila i sastavu materijala njezine gazne površine. Također natovarenost vozila te osobito tlak zraka imaju velik utjecaj na otpor kotrljanja guma.
Stoga je važno redovito provjeravati tlak zraka. Osim toga, guma s malim tlakom zraka više se troši te se znatno povećava opasnost od puknuća.
Ako se otpor kotrljanja guma može smanjiti primjerice za deset posto, to uzrokuje uštedu goriva od dva posto.
Guma se stalno deformira zbog opterećenja tijekom vožnje.
Ovisno o gaznoj površini i tlaku zraka u gumi ta deformacija troši energiju, a time i gorivo. Zahvaljujući upotrebi specijalnih materijala otpornih na vrućinu i deformacije u gaznoj površini i bočnoj stranici deformacije gume se smanjuju, a gubici energije svode na minimum. Optimizirane gume sa smanjenim trošenjem k tomu imaju specijalne gumene dodatke, povećavaju komfor tijekom kotrljanja i pomažu u smanjenju vrijednosti potrošnje i ispušnih plinova vozila.