Pogon na sve kotače raspodjeljuje pogonsku silu optimalno na sva četiri kotača vozila. Pogon na sve kotače raspodjeljuje pogonsku silu optimalno na sva četiri kotača vozila. Prednost su sigurna vozna svojstva i na mokrim i na glatkim kolnicima. Kod sportskih vozila pogon na sve kotače optimizira prijenos snage i stabilnost u vožnji. Kod tog sustava elektronički regulirana lamelna spojka, takozvana Haldex spojka, regulira optimalnu raspodjelu pogonskih sila između prednje i stražnje osovine. Sustav radi hidraulički. Ako se ulazno i izlazno vratilo te spojke ne vrte s istim brojem okretaja jer između prednje i stražnje osovine dolazi do proklizavanja, dvije prstenaste pumpe generiraju tlak koji stišće paket lamela u spojki i tako stvara prijenos snage. Taj prijenos snage između prednje i stražnje osovine odvija se nestupnjevano i u teoriji može iznositi do sto posto. Elektroničko upravljanje omogućuje intervenciju i pri najmanjim razlikama u broju okretaja između prednje i stražnje osovine.
Pogon na sve kotače 4Drive jamči maksimalnu vuču na svakoj podlozi zahvaljujući upotrebi najnaprednijih i najučinkovitijih tehnologija pogona na sve kotače. Zahvaljujući elektronički reguliranoj Haldex spojki pogon 4Drive reagira direktno u svakoj situaciji u vožnji i tako povećava prianjanje i agilnost vozila.
Pogon na sve kotače raspodjeljuje pogonsku silu optimalno na sva četiri kotača vozila. Tako se primjerice kod mokrog ili glatkog kolnika minimizira nedostatak vuče te se jamči sigurna vožnja. Zašto pogon 4Drive? Vuča vozila ovisi o koeficijentu trenja koji se izračunava iz stvarnog stanja guma i ceste. Standardno ta vrijednost prosječno iznosi 0,8 µ, no u nepovoljnim vremenskim uvjetima može pasti na čak 0,2 µ. Što je vrijednost µ niža, to je veći rizik od proklizavanja guma. Zahvaljujući pogonu na sve kotače vrijednosti trenja svake pojedine gume mogu se udvostručiti te se tako može u velikoj mjeri osigurati potrebna vuča. To je velika prednost pogona na sve kotače. Način funkcioniranja pogona 4Drive Pogon na sve kotače 4Drive regulira se elektronički preko lamelne spojke, takozvane Haldex spojke. Ona regulira optimalnu raspodjelu pogonskih sila na dvjema osovinama. Cijeli sustav radi hidraulički. Ako se ulazno i izlazno vratilo Haldex spojke ne vrte s istim brojem okretaja jer između prednje i stražnje osovine dolazi do proklizavanja, dvije prstenaste pumpe generiraju tlak koji stišće paket lamela u spojki i tako stvara prijenos snage. Taj prijenos snage između prednje i stražnje osovine odvija se nestupnjevano i u teoriji može iznositi do sto posto. Elektroničko upravljanje omogućuje intervenciju i pri najmanjim razlikama u broju okretaja između prednje i stražnje osovine. Dakle, pogon 4Drive reagira direktno na svaku situaciju u vožnji bez intervencije vozača te tako povećava prianjanje i agilnost vozila. Pogon na sve kotače stigao je u veliku serijsku proizvodnju Pogon na sve kotače poznat je pod raznim pojmovima: AWD, 4x4, 4WD ili FWD. Prvi je put upotrijebljen 1935. godine u vojnim vozilima „Willys“ američkih vojnih snaga, a od 1945. godine u modelu Unimog. Doduše, serijska proizvodnja vozila s pogonom na sve kotače počela je tek 1966. Danas pogoni na sve kotače s udjelom od 19 posto zauzimaju drugo mjesto kod novih registracija u Njemačkoj. Vozila s pogonom na sve kotače postala su sastavni dio velike serijske proizvodnje.
Moderan pogon na sve kotače koristan je osobito kada se velike pogonske sile kod snažnih, sportskih modela moraju sigurno dovesti na cestu. U osobnim vozilima danas se upotrebljavaju tri koncepta pogona. Kod prednjeg pogona prednji kotači prenose pogonsku silu motora na cestu. Prednost te vrste pogona, koja je danas najraširenija, su kompaktna ugradnja motora i mjenjača te nekritično ponašanje vozila u vožnji i potpuna kontrola vozača nad vozilom. Kod stražnjeg pogona, takozvanog standardnog pogona, prijenos snage odvija se na stražnjim kotačima. Za to je potreban voluminozan pogonski sklop od naprijed smještenog motora prema stražnjoj osovini. Pogonski sklop, tunel i diferencijal stražnje osovine ograničavaju ipak ponudu prostora u unutrašnjosti i prtljažniku. Pogon stražnje osovine nudi prednosti kod prijenosa velikih snaga motora. Nadalje, vozila sa stražnjim pogonom sklona su preupravljanju, koje se teže može ispraviti nego podupravljanje. Pogon na sve kotače probio se ne samo kod terenskih vozila nego i kod brojnih osobnih vozila.