Zupčasti remeni su potrošni dijelovi. Oni se u sklopu inspekcijskog servisa podvrgavaju provjeri i u slučaju potrebe mijenjaju.
Budući da su zupčasti remeni stalno izloženi velikom opterećenju, tijekom zamjene zupčastog remena trebali biste uložiti u kvalitetu SEAT originalnih dijelova i stručnu ugradnju koju provode školovani SEAT tehničari. Naime, puknuće može uzrokovati štetu na motoru.
Ovisno o modelu, motoru i uvjetima korištenja primjenjuju se ili fiksni intervali zamjene ili ispitni intervali prema proizvođačevim specifikacijama. Fiksni intervali zamjene većinom ovise o kilometraži i mogu iznositi između 60.000 km i 210.000 km. Zupčasti remeni u benzinskim motorima često se podvrgavaju ispitnim intervalima, odnosno tehničar u sklopu inspekcijskog servisa utvrđuje je li potrebna zamjena.
Za točne informacije o svom modelu obratite se jednoj od naših SEAT poslovnica.
Zupčasti remen vaše SEAT Alhambre, vašeg Leona, vaše Ibize prenosi snagu koljenastog vratila na bregasto vratilo. Na taj se način otvaraju i zatvaraju ventili motora. Smjesa goriva i zraka dolazi do komore za izgaranje, sagorijeva i pokreće klipove. Zupčasti remen često pogoni i vodenu pumpu.
Stari ili jako istrošeni zupčasti remen može puknuti i uzrokovati štetu na motoru. Razlog: regulacija ventila motora gubi ritam i klip udara u ventil poput metka (često brzinom od 15 m/s). U takvom slučaju uglavnom se mora zamijeniti cijela glava cilindara.
Zamjena zupčastog remena na vozilu izuzetno je zahtjevan zadatak koji zahtijeva preciznost i stručnost. Pogrešno montiran remen može uzrokovati ozbiljna oštećenja motora, što može rezultirati visokim troškovima popravka. Zbog ovih zahtjeva, preporučuje se da zamjenu povjerite ovlaštenom servisu Vaša SEAT poslovnica stoji vam na raspolaganju za profesionalnu zamjenu i savjete o održavanju vozila.