Diskovi kočnice su potrošni dijelovi vašeg kočionog sustava izloženim velikim opterećenjima i stoga bi se trebali redovito mijenjati. Zahvaljujući SEAT paketima pogodnosti dobit ćete vrhunsku kvalitetu po akcijskoj cijeni. Pouzdajte se pri zamjeni kočnica na svom SEAT modelu u stručnu ugradnju koju jamče naši školovani SEAT stručnjaci.
Troškovi i opseg radova kod pojedinog zahvata ravnaju se prema tome koji je dio kočnice pogođen. Tako se potrošni dijelovi poput kočionih obloga mogu puno brže i povoljnije zamijeniti nego na primjer kočiona čeljust.
SEAT originalne kočnice specijalno se provjeravaju za svaki pojedini SEAT model (Ibizu, Atecu, Leon itd.). Zahvaljujući profesionalnoj ugradnji koju će provesti školovani zaposlenici SEAT servisa, SEAT originalne kočnice nude brojne prednosti!
Ako ustanovite da kočnice vašeg vozila više ne funkcioniraju besprijekorno, preporučujemo vam da što brže potražite SEAT servisnu radionicu kako biste izbjegli bilo koji rizik u pogledu sigurnosti u vožnji. SEAT stručnjak detaljno će pregledati štetu i zatim vas obavijestiti o mogućnosti popravka ili potrebnoj zamjeni određenog dijela kočnica.
U nastavku donosimo pregled mogućih šteta koje mogu nastati na kočionom sustavu.
Najčešća su šteta koja nastaje na kočionim sustavima. Kočione obloge izrađene su tako da cvile kada su previše istrošene. Kako bi se generirao ovakav zvuk upozorenja, u kočionoj su gumi integrirani metalni zatici. Ako se obloga istroši, metalni se zatici trljaju o diskove kočnice i tako stvaraju dotični zvuk. Kada čujete taj zvuk, trebali biste što prije potražiti SEAT servisnu radionicu. Nova vozila k tomu raspolažu indikatorom istrošenosti koji će zasvijetliti kada treba zamijeniti kočione obloge.
Kako raste trošenje kočnica, tako se smanjuje razina kočione tekućine. Ako ona dostigne minimalnu razinu, potrebno ju je doliti.
Načelno je svaki dio kočionog sustava potrošni dio. U konačnici je kočnica stalno izložena velikom opterećenju. Kod dijelova kao što je kočiona čeljust popravak iziskuje dosta vremena.
Ako vozilo često i dugo stoji na otvorenom neovisno o tome kakvo je vrijeme, može se stvoriti hrđa. Hrđa se uobičajenim kočenjem može ponovno ukloniti do određenog stupnja.
Ako kočione obloge cvile ili zasvijetli kontrolna žaruljica, to je jasan znak da nešto ne štima s kočnicama i da treba potražiti servisnu radionicu. Ako vozilo povlači u stranu, bilo tijekom pritiskanja kočnice ili bez pritiskanja, to također može upućivati na neispravnu ili blokiranu kočnicu. Osim toga, postoji još korisnih testova koji mogu pomoći u utvrđivanju problema.
Pritisnite papučicu kočnice više puta uzastopno u trajanju od cca 30 sekundi. Ako primijetite popuštanje papučice, to može ukazivati na prisutnost zraka u kočionom sustavu ili na moguće propuštanje. U tom slučaju, važno je odmah posjetiti stručnjaka kako biste spriječili potencijalne probleme s kočenjem i osigurali sigurnost tijekom vožnje.
Kada je ručna kočnica povučena, vozilo bi se trebalo pomicati vrlo teško i sporo, čak i pri pokušaju vožnje. Kako biste provjerili njezinu ispravnost, ovaj test izvodite isključivo na vrlo kratkoj udaljenosti i u sigurnim uvjetima. Ako primijetite da se vozilo pomiče lakše nego što bi trebalo, to može ukazivati na problem s ručnom kočnicom. U tom slučaju, preporučuje se posjetiti servis kako biste izbjegli potencijalne opasnosti, posebno na kosinama ili tijekom parkiranja.
Pritisnite papučicu kočnice i pokrenite motor, pritom papučica mora svakako popustiti.
Kontrolne žaruljice moraju zasvijetliti pri pokretanju motora i potom se ponovno ugasiti. Provjera ABS sustava može se provesti uz odgovarajuću situaciju u prometu (bez ugrožavanja drugih sudionika u prometu!) tako da se izvrši maksimalno kočenje. Pritom papučica kočnice mora jasno vibrirati.