*Starost se odnosi na datum prve registracije vašeg SEAT vozila.
Tijekom vremena zupčasti remen može postati ispucan i porozan, što može dovesti do oštećenja motora ako zupčasti remen pukne. Zbog toga preporučujemo redovitu provjeru zupčastog remena kod jedne od naših SEAT servisnih poslovnica. Uz SEAT paket pogodnosti za zupčasti remen možete si uštedjeti troškove zamjene zupčastog remena.
Ovisno o modelu, motoru i uvjetima korištenja primjenjuju se ili fiksni intervali zamjene ili ispitni intervali prema proizvođačevim specifikacijama. Fiksni intervali zamjene većinom ovise o kilometraži i mogu iznositi između 60.000 km i 210.000 km. Zupčasti remeni u benzinskim motorima često se podvrgavaju ispitnim intervalima, odnosno tehničar u sklopu inspekcijskog servisa [link na inspekcijski servis] utvrđuje je li potrebna zamjena.
Za točne informacije o svom modelu obratite se jednoj od naših SEAT poslovnica.
Stari ili jako istrošeni zupčasti remen može puknuti i uzrokovati štetu na motoru. Razlog: regulacija ventila motora gubi ritam i klip udara u ventil poput metka (često brzinom od 15 m/s). U takvom slučaju uglavnom se mora zamijeniti cijela glava cilindara.
Tijekom vašeg SEAT inspekcijskog servisa ili u sklopu našeg servisa provjeravaju se znakovi trošenja zupčastog remena poput stanjenih ili ispucalih mjesta na remenu itd. Zakazivanje zupčastog remena često ne pokazuje vizualne znakove, zbog čega se šteta često prekasno primijeti. Stoga preporučujemo da SEAT zamjenu zupčastog remena provodite svakih 60.000 do 210.000 km.
Puknuti zupčasti remen može imati razne uzroke:
Zamjena zupčastog remena provodi se ovisno o proizvođaču najčešće između 60.000 i 210.000 km odnosno najkasnije svakih 8-10 godina. Ove se vrijednosti mogu razlikovati ovisno o modelu i izvedbi motora. Predviđene intervale zamjene pronaći ćete u Planu održavanja svog vozila ili se za pomoć obratite našim SEAT poslovnicama.
Preporučujemo da istovremeno zamijenite i vodenu pumpu kada mijenjate zupčasti remen. Opseg radova kod zamjene vodene pumpe gotovo je jednak kao opseg radova za zupčasti remen. Zbog toga se tijekom zamjene najčešće mijenjaju oba potrošna dijela odjednom. Ova se zamjena provodi iz sigurnosnih razloga i predostrožnosti. Naime, vodenu pumpu pokreće remen. Ako on tijekom vremena postane labav, povećat će se i zazor vodene pumpe. Razmaci između zubaca postaju preveliki i sila se neće optimalno prenositi. Taj zazor utječe i na vodenu pumpu. Naime, zupčasti remen i vodena pumpa s vremenom se međusobno uhodavaju.
Troškovi novog zupčastog remena uključujući vodenu pumpu ovise o modelu, godini proizvodnje i utrošenom vremenu potrebnom za ugradnju. Za točne informacije o cijeni zamjene zupčastog remena obratite se jednoj od naših SEAT poslovnica.
Zupčasti remen izrađen od čvrstog materijala koji duže vrijeme pouzdano prenosi sile – pri ekstremnoj vrućini i hladnoći. Unatoč tome dovoljno je fleksibilan kako bi se prilagodio i održavao zategnutost konstantnom. To bi si svaki motor želio od zupčastog remena. Stoga smo SEAT originalne zupčaste remene konstruirali prilagođeno vašem modelu.
Pregled prednosti SEAT originalnih zupčastih remena: