Kompleksni zahtjevi u pogledu potrošnje i ponašanja ispušnog sustava doveli su do toga da je računalna tehnologija ušla i u proizvodnju motora. Tako primjerice elektronički upravljački uređaji koordiniraju funkciju ubrizgavanja goriva i paljenje.
Senzori registriraju dotično stvarno stanje pojedinih funkcija motora i prosljeđuju ga upravljačkom uređaju. U upravljačkom uređaju motora obrađuju se detaljne informacije, po potrebi se korigiraju i prosljeđuju pojedinim montažnim grupama u obliku upravljačkih signala.
Kako bi mogao obrađivati velike količine podataka, upravljački je uređaj opremljen 16-bitnim ili 32-bitnim procesorom. Za promjene između dvaju paljenja kod 6-cil. motora koji radi uz najveći broj okretaja na raspolaganju je vremenski raspon od samo tri milisekunde.
Osim toga, upravljački uređaj motora komunicira s upravljačkim uređajima drugih sustava vozila, primjerice upravljačkim uređajem za ABS/ESC. Pritom do razmjene podataka dolazi preko CAN podatkovne sabirnice.