Određena područja poput prednjeg i stražnjeg dijela vozila već se u konstrukcijskoj fazi karoserije dizajniraju tako da se u slučaju sudara deformiraju na unaprijed zadani način i da tako u velikoj mjeri smanje energiju udarca.
To pridonosi znatnom smanjenju sila koje uslijed sudara djeluju na putnike i osjetno smanjuje opasnost od ozljeda putnika.
No sigurnosni putnički prostor vozila konstruiran je tako da njegova struktura, a time i prostor za preživljavanje putnika ostanu u velikoj mjeri sačuvani čak i pri težim sudarima. Sile sudara ciljano se odvode oko putničkog prostora u druga područja karoserije. Za provjeru učinkovitosti programiranih deformacijskih zona u praksi u prvom redu služe testovi sudara. Svi se SEAT modeli odlikuju programiranim deformacijskim zonama.
Programiranim deformiranjem osigurava se da papučica kočnice i spojke ne prodru dalje u prostor za noge vozača u slučaju sudara.
Preko polužne kinematike papučice će se pomaknuti u stranu ili će se otkvačiti u slučaju frontalnog sudara. Na taj se način u velikoj mjeri smanjuje opasnost od ozljeda vozača u području stopala i nogu. K tomu stacionarna papučica gasa u SEAT Altei nije samo ergonomična, već dodatno smanjuje opasnost od ozljeda.
Zbog nepostojanja deformacijske zone na bočnoj strani vozila putnici su znatno ugroženi u slučaju bočnog sudara.
Budući da karoserija ovdje – za razliku od prednjeg ili stražnjeg dijela vozila – ne pruža gotovo nikakve mogućnosti primanja energije deformiranjem materijala, to područje mora biti izrađeno što stabilnije kako bi se putnički prostor što manje deformirao. Marka SEAT u bočnom dijelu vozila primjenjuje razne zaštitne mehanizme koji trajno umanjuju opasnost od ozljeda:
SEAT oprema sve modele ovom važnom sigurnosnom značajkom u sklopu serijske opreme.
Pomičan sigurnosni stup upravljača sastoji se od nekoliko mehaničkih dijelova koji u slučaju frontalnog sudara jamče da kolo upravljača neće prodrijeti dalje u unutrašnjost, a time i u opasnu zonu za područje glave i prsnog koša vozača.
On se sastoji od vanjske i unutrašnje obložne cijevi u kojima je smješteno vreteno. Tako se vratilo upravljača može teleskopski skratiti. To polužje odvaja pokrete kola upravljača tijekom sudara zahvaljujući dodatnim zglobovima i osigurava zadržavanje zračnog jastuka smještenog u kolu upravljača u najboljem mogućem položaju ispred vozača.