Kratko pojašnjenje

Sažete činjenice

  • Svi se SEAT modeli odlikuju programiranim deformacijskim zonama. Određena područja poput prednjeg i stražnjeg dijela vozila već se u konstrukcijskoj fazi karoserije dizajniraju tako da se u slučaju sudara deformiraju na unaprijed zadani način i da tako u velikoj mjeri smanje energiju udarca.
  • Budući da karoserija ne pruža gotovo nikakve mogućnosti primanja energije deformiranjem materijala, to područje mora biti izrađeno što stabilnije. Marka SEAT u bočnom dijelu vozila primjenjuje razne zaštitne mehanizme koji trajno umanjuju opasnost od ozljeda.

Programirane deformacijske zone

Određena područja poput prednjeg i stražnjeg dijela vozila već se u konstrukcijskoj fazi karoserije dizajniraju tako da se u slučaju sudara deformiraju na unaprijed zadani način i da tako u velikoj mjeri smanje energiju udarca.

To pridonosi znatnom smanjenju sila koje uslijed sudara djeluju na putnike i osjetno smanjuje opasnost od ozljeda putnika.

No sigurnosni putnički prostor vozila konstruiran je tako da njegova struktura, a time i prostor za preživljavanje putnika ostanu u velikoj mjeri sačuvani čak i pri težim sudarima. Sile sudara ciljano se odvode oko putničkog prostora u druga područja karoserije. Za provjeru učinkovitosti programiranih deformacijskih zona u praksi u prvom redu služe testovi sudara. Svi se SEAT modeli odlikuju programiranim deformacijskim zonama.

Papučice s programiranim deformiranjem

Programiranim deformiranjem osigurava se da papučica kočnice i spojke ne prodru dalje u prostor za noge vozača u slučaju sudara.

Preko polužne kinematike papučice će se pomaknuti u stranu ili će se otkvačiti u slučaju frontalnog sudara. Na taj se način u velikoj mjeri smanjuje opasnost od ozljeda vozača u području stopala i nogu. K tomu stacionarna papučica gasa u SEAT Altei nije samo ergonomična, već dodatno smanjuje opasnost od ozljeda.

Zaštita od bočnog sudara

Zbog nepostojanja deformacijske zone na bočnoj strani vozila putnici su znatno ugroženi u slučaju bočnog sudara.

Budući da karoserija ovdje – za razliku od prednjeg ili stražnjeg dijela vozila – ne pruža gotovo nikakve mogućnosti primanja energije deformiranjem materijala, to područje mora biti izrađeno što stabilnije kako bi se putnički prostor što manje deformirao. Marka SEAT u bočnom dijelu vozila primjenjuje razne zaštitne mehanizme koji trajno umanjuju opasnost od ozljeda:

  • Bočni prigušnici povećavaju čvrstoću vrata i raspodjeljuju energije koje nastaju kod bočnog sudara.
  • Veliki potporni element vrata sa stupovima povećava čvrstoću. Tako se sile koje nastaju kod sudara mogu bolje odvesti u područje podvozja i krovnih prečki.
  • Stabilni A, B i C stupovi

Pomičan sigurnosni stup upravljača

SEAT oprema sve modele ovom važnom sigurnosnom značajkom u sklopu serijske opreme.

Pomičan sigurnosni stup upravljača sastoji se od nekoliko mehaničkih dijelova koji u slučaju frontalnog sudara jamče da kolo upravljača neće prodrijeti dalje u unutrašnjost, a time i u opasnu zonu za područje glave i prsnog koša vozača.

On se sastoji od vanjske i unutrašnje obložne cijevi u kojima je smješteno vreteno. Tako se vratilo upravljača može teleskopski skratiti. To polužje odvaja pokrete kola upravljača tijekom sudara zahvaljujući dodatnim zglobovima i osigurava zadržavanje zračnog jastuka smještenog u kolu upravljača u najboljem mogućem položaju ispred vozača.

Ovo bi vas također moglo zanimati...