Potpora zadržavanja vozila na voznom traku

Nenamjerno napuštanje voznog traka često je uzrok sudara.

Potpora zadržavanja vozila na voznom traku daje učinkovit doprinos u sprečavanju sudara jer sustav korektivnom regulacijom upravljanja zadržava vozilo u voznom traku u brojnim situacijama u vožnji. Pritom kontinuirano dolazi do blagog kontraupravljanja koje vozač može lako poništiti u svakom trenutku.

Naravno, sustav ne oslobađa vozača odgovornosti za savjesnu vožnju.

Potpora zadržavanja vozila na voznom traku koncipirana je za upotrebu na dobro uređenim lokalnim cestama i autoputovima. Sustav je aktivan kada

  • kamera ugrađena na visini unutrašnjeg zrcala prepozna vozni trak,
  • je geometrija voznog traka (širina i zakrivljenost) dovoljna,
  • se vozilo nalazi na voznom traku i
  • brzina vožnje iznosi više od 65 km/h.

Potpora zadržavanja vozila na voznom traku kontinuirano analizira aktivnosti upravljanja vozača. Ako sustav utvrdi da je vozač prepustio vožnju sustavu, izdat će se upozorenje u višenamjenskom pokazivaču. Ako vozač aktivno napušta vozni trak – aktiviranjem žmigavca ili bez aktiviranja žmigavca ili pretječe na lokalnim cestama – poništava se regulacija upravljanja. Ako je vidno polje kamere tijekom rada zamagljeno, na primjer u vlažnom okruženju ili u mokrim vremenskim uvjetima, uključit će se grijanje vidnog polja kamere specijalno razvijeno za potporu zadržavanja vozila na voznom traku. Tako će se vidno polje brzo odmagliti te će se omogućiti registriranje oznaka na kolniku.