Elektronička kontrola stabilizacije (ESC) prepoznaje kritične situacije u vožnji, primjerice opasnost od zanošenja i ciljano sprječava zanošenje vozila.
Kako bi ESC mogao reagirati na kritične situacije u vožnji, mora stalno primati informacije.
Primjerice: kamo vozač upravlja i kamo se vozilo kreće.
Odgovor na prvo pitanje sustav dobiva od senzora kuta upravljača i senzora broja okretaja ABS-a na kotačima. Na osnovu tih dvaju informacija upravljački uređaj izračunava zadani smjer upravljanja i zadani način ponašanja vozila. Drugi važni podaci su kutna brzina (oko uzdužne osi) i poprečno ubrzanje vozila. Na temelju tih informacija upravljački uređaj izračunava trenutačno stanje vozila.
ESC sprječava nestabilnost vozila kod vožnje u zavojima, koja može biti uzrokovana neprilagođenom brzinom, nepredviđenim promjenama na površini kolnika (vlaga, skliska površina, onečišćenja) ili naglim manevrima izbjegavanja prepreka. Pritom je svejedno da li se nestabilnost manifestira podupravljanjem (kada vozilo unatoč zakrenutim kotačima klizi prema vanjskom rubu zavoja) ili preupravljanjem (zanošenje stražnjeg dijela vozila).
Sustav ESC-a na osnovu podataka dobivenih od senzora prepoznaje vrstu nestabilnosti i inicira korekcijske mjere putem regulacija kočionog sustava i menadžmenta motora.
U slučaju podupravljanja ESC koči stražnji unutrašnji kotač. Istovremeno ESC smanjuje snagu motora sve do ponovne stabilizacije vozila. Pojavu preupravljanja ESC sprječava ciljanim aktiviranjem prednje kočnice na vanjskom dijelu zavoja i regulacijama menadžmenta motora i mjenjača.