Automatizirani mjenjač s dvoje spojke (DSG)

Pod pojmom automatizirani mjenjač s dvije spojke podrazumijeva se potpuno automatski 6-stupanjski mjenjač koji se odlikuje postupcima promjene stupnjeva prijenosa bez prekida vučne sile. Ova moderno razvijena konstrukcija mjenjača omogućuje vrlo glatko mijenjanje stupnjeva prijenosa koje putnici gotovo neće ni primijetiti.

Kod automatiziranog mjenjača s dvije spojke radi se o dvjema mokrim spojkama koje se automatski uključuju. Zahvaljujući elektronici i hidraulici postupak promjene stupnja prijenosa traje tek nekoliko tisućinki sekunde. Dvije mokre spojke služe se preko dvaju pogonskih vratila 1., 3., 5. stupnjem prijenosa i stupnjem za vožnju unatrag (spojka 1) ili 2., 4. i 6. stupnjem prijenosa (spojka 2).

Način funkcioniranja automatiziranog mjenjača s dvije spojke

Načelno su uvijek istovremeno ubačena dva stupnja prijenosa. To znači da je sljedeći stupanj prijenosa već unaprijed odabran. Tako su kod kretanja već ubačeni prvi stupanj prijenosa i drugi stupanj prijenosa. Pritom je zatvorena samo spojka prvog stupnja prijenosa. Kod promjene stupnja prijenosa u djeliću sekunde otvorit će se spojka prvog stupnja prijenosa, dok će se spojka drugog stupnja prijenosa zatvoriti. Ako vozač i dalje pritišće papučicu gasa, prvi dio mjenjača odmah će prebaciti dalje. Na taj način dolazi do neprimjetne promjene stupnjeva prijenosa za vozača bez ikakvog prekida vučne sile.

Za razliku od 6-stupanjskog automatiziranog mjenjača s dvije spojke, u 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačima s dvije spojke ugrađene su dvije nove spojke koje više ne rade u uljnoj kupki, već na suho. Suha spojka ima bolji stupanj učinkovitosti. Tako revolucionarna tehnologija SEAT mjenjača stoji na raspolaganju i za manje motore koji razvijaju okretni moment do 250 Nm. Novi 7-stupanjski DSG usavršavan je u detaljima, komponente su ukinute, pa se mogla smanjiti masa.

Rukovanje automatiziranim mjenjačem s dvije spojke

Rukovanje DSG mjenjačem izrazito je jednostavno. Željena se funkcija odabire uz pomoć prekidača ili ručice, slično kao i kod automatskog mjenjača. Pritom postoje sljedeći položaji: prema naprijed, unatrag, neutralni i parkiranje.

Nakon odabira vozač samo mora pritisnuti papučicu gasa. Automatizirani mjenjač s dvije spojke regulira postupke promjene stupnjeva prijenosa elektronički na temelju utvrđenih podataka o načinu vožnje i brzini.

Prednosti automatiziranog mjenjača s dvije spojke

Bitna prednost automatiziranog mjenjača s dvije spojke je znatno veći komfor u vožnji. Mjenjač u svakoj situaciji odabire najprikladniji stupanj prijenosa. Također tijekom vožnje s prikolicom elektroničko upravljanje regulira koji stupanj prijenosa najviše odgovara dotičnom opterećenju.